Sic itur per asperam, ad astra.
Göröngyös úton jutunk el a a csillagokig.

2010. január 27., szerda

Muallim



A természet megismerése egyben magunk megismerése. A velünk , bennünk történő dolgok értelmezése nem egyszerű, csak is az összes hatás figyelembevételével lehetséges.

Ha velem történik valami, ahhoz kell a szubjektum és a környezete. A környezet hatalmasabb méretű és hatású mint a csepp egy tengerben, ezért a velünk megesett dolgokat óvatosan kell értékelni.

Ha én láttam egy "belső fényt" azt egyszerűen egy külső hatás belső leképzésének fogom fel. Ezeket a külső hatásokat a mai tudományos ismeretekkel magyarázhatom, az én belső magyarázatom - csak érzéki és "költészet" lehet- hiszen nem vagyok mindentudó és a jövőbeni ismeretekre nem támaszkodhatok, nekem a jelenben kell döntenem és így kell a belső eseményeimről magyarázatot alkotni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése