Sic itur per asperam, ad astra.
Göröngyös úton jutunk el a a csillagokig.

2010. április 21., szerda

Radnóti Miklós : SZERELMI CIKLUS 1927-28-BÓL



Ilyenkor, így összeveszés után
oly új vagy nekem és még annyira
újra szép
és meglátok rajtad mindent újra,
a testedet, a tested zenéjét,
és lépteid dalát, ahogy felém
jössz a kis utca sarkán...
és szájad újra oly piros és
a fogaid is újra csillogók,
s a szemeid is újra bámulom,
a szemeid, amelyeket láttam
farsangi reggel flém kacagni
és késõ õszi estén, pilláin
remegõ könnyel
és láttam a kéjtõl félig lehunyva
kifényesedni...
és most újra látom, hogy hív a szemed
és felém zenél várón a tested,
felém, akit nem várnak és nem vártak
soha, sehol és én sem várok, mert
egyszer hívtak és én nem mentem és
azóta megfogott az átok...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése