Sic itur per asperam, ad astra.
Göröngyös úton jutunk el a a csillagokig.

2011. január 24., hétfő

Ady Endre: CSAK LÁTNI AKARLAK


Vedd le ruhádról a büszke csatot,
Bontsd ki a szépséged vidáman,
Mint ó képeken meztelen angyalok.

Vedd le ruhádról a büszke csatot,
Várj hidegen, szabadon, hősként,
Még azt se kérdezd meg majd, hogy ki vagyok.

Vedd le ruhádról a büszke csatot,
Hunyt szemekkel feküdj előttem,
Miként egy vadvirágos, szűzi halott.

Vedd le ruhádról a büszke csatot,
Égnek szemeim téged látni,
Akit én megcsókolni nem akarok.

Vedd le ruhádról a büszke csatot
S én leborulok szőnyegedre
S megáldom a legdúsabb pillanatot.

6 megjegyzés:

  1. A múlt heti és a mai válogatásod is gyönyörű.
    (A pénteki vershez feltett kép viszont nem nyerte el a tetszésemet, bár illik a vers hangulatához.)
    M.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, Kedves M.!
    Igen, de maga a vers kívánta a képet, az érzés, mert, hát van hogy így érez néha az ember:)

    Muallimat

    VálaszTörlés
  3. Értem, kedves Muallim:-)
    M.

    VálaszTörlés
  4. Számomra is kedves verse ez Adynak, kedves Anikó.
    Köszöntelek,örülök, hogy erre jártál!

    Muallimat

    VálaszTörlés