Sic itur per asperam, ad astra.
Göröngyös úton jutunk el a a csillagokig.

2013. július 3., szerda

Karinthy Frigyes: Első szerelem

Sohsem daloltam én terólad 
Én régi théma, szerelem 
A józan ízlés mind e percig 
E téren megmaradt velem 
Pedig - (hinnétek hogyha mondom?) 
Már asszonyt is szerettem én 
- De nagy bolond is voltam akkor 
Gyermekkoromnak reggelén! 

Most már belékezdék - az Isten 
Bocsássa bűnöm - mit tegyek? 
Első szerelmem hát leírom 
Halljátok völgyek és hegyek 
Nincs benne semmi nagy, se furcsa 
Meghallgathatja ifjú és vén 
- De nagy bolond is voltam akkor 
Gyermekkoromnak reggelén. 

Tudjátok, így volt. nem valék több 
Tizenháromnál akkoron 
Családostul nyaralni mentünk 
Augusztus hónap volt soron. 
Minden teljes pompában díszlett 
A kék égen és föld színén 
- De nagy bolond is voltam akkor 
Gyermekkoromnak reggelén. 

----------------------------------------------- 

Aztán... reggel lőn - napsugáros, 
Élettől pezsgő szép világ, 
De hajh! az ősz leheletétől 
Sárgulni kezdtek már a fák 
S a hűs szelet mi is megérzők 
Sok édes, méla alkonyon... 
- Akár hiszi, akár nem, önbe 
Szerelmes voltam, asszonyom. 

Be gyakran láttam Önt a kertben, 
Ha alkonypírban ég az ég, 
Az őszirózsák illatától 
Telítve volt a könnyű lég. 
Tekintetem kisérte mindig 
A tiszta, árnyas utakon, 
- Bolondság volt, de mit tehettem. 
Szerelmes voltam, asszonyom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése