Sic itur per asperam, ad astra.
Göröngyös úton jutunk el a a csillagokig.

2010. november 2., kedd

Charlotte Bronte idézetek


Charlotte Bronte
angol regényíró

1816. április 21. — 1855. március 31

.Setét napok, ha jőnek
Fojtsd el félelmedet,
A bátor mindig győzhet
A félelem felett.


A legfőbb emberi tudás önmagunkat ismerni, s a célt, ahová lépteink visznek.
***
Egy szóba sokszor több szívélyességet lehet szorítani, mint sokba.
***
A jókedv - úgy tűnik - éppannyira függ attól, hogy állnak a dolgok bennünk, mint attól, hogy állnak rajtunk kívül és körülöttünk.
***
"Az élet csupa sürgető vágy: cselekedni, érezni, látni, tudni. A nő lelke csendes virágzás egy elsöprő forgószél közepén".
***
Nagyon jól tudom, hogy az emberi természet mindenütt emberi természet marad, cseréptető alatt is, zsindely alatt is, és minden emberben, amíg csak lélegzik, kisebb vagy nagyobb arányban keveredik a bűn és az erény, s ezt az arányt nem a társadalmi helyzet határozza meg.
***
"Ha nem szeretem őt olyan mérhetetlenül, e pillanatban talán megütköztem volna különös hangsúlyán és arcának szinte vad kifejezésén. De így, hogy ott ültem hozzásimulva, felszabadultan az elválás lidércnyomása alól, csak arra a mennyei boldogságra tudtam gondolni, hogy ő is szeret."
***
Az ő társaságában éreztem csak igazán, hogy élek, benne élek, és ő bennem él.
***

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése